Σάββατο 3 Αυγούστου 2013

Επισκευή ελαστικών ποδηλάτου

Εργαλεία που χρειαζόμαστε

pic1
  1. Κόλλα για μπαλώματα
  2. Μπάλωμα
  3. Κιμωλία ή μαρκαδόρο για το μαρκάρισμα
  4. Γυαλόχαρτο
  5. Λεβιέ ξεζανταρίσματος
  6. Τρόμπα

Οι σαμπρέλες των ποδηλάτων τρυπάνε

α) Από αντικείμενα τα οποία περνάνε το λάστιχο και τρυπάνε την σαμπρέλα πχ αγκάθια, καρφιά, γυαλιά, κλπ
β) Από την ίδια την ζάντα όταν η ρόδα προσκρούει σε μια πέτρα ή ένα σκαλοπάτι (γνωστό στους ποδηλάτες ως snakebite)
γ) σε περίπτωση που η εσωτερική ταινία της ζάντας έχει χαλάσει ή έχει φύγει από την θέση της και η σαμπρέλα τρυπάει από την τριβή με την ζάντα.
δ) Αν η βαλβίδα (και η σαμπρέλα) έχει τοποθετηθεί στραβά και η σαμπρέλα σκάει στην βάση της βαλβίδας όταν το λάστιχο δεχθεί μεγάλη ένταση. Σε περίπτωση που η σαμπρέλα σκάσει στην βάση της βαλβίδας είναι αδύνατο να επιδιορθωθεί
Το βασικότερο και ίσως το πιο δύσκολο στάδιο, κυρίως κατά την διάρκεια μιας ποδηλασίας, είναι ο εντοπισμός της τρύπας (ή των τρυπών).
Αν η επιδιόρθωση γίνεται στο σπίτι μας, τότε απλά φουσκώνουμε την σαμπρέλα, την βυθίζουμε σε ένα κουβά με νερό και την περιστρέφουμε για να δούμε από πού βγαίνουν φυσαλίδες για να εντοπίσουμε την τρύπα- τις τρύπες.
pic2
Αν η διαδικασία γίνει κατά την ποδηλασία, φουσκώνουμε την σαμπρέλα ώστε να μεγαλώσει έως και δύο φορές και την φέρνουμε κοντά στο αυτί μας για να ακούσουμε από πού προέρχεται η διαρροή του αέρα. Όταν εντοπίσουμε το σημείο όπου υπάρχει η τρύπα φέρνουμε την σαμπρέλα κοντά στα χείλια μας (τα οποία είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα) για να βρούμε το ακριβές σημείο της διαρροής και να το σημαδέψουμε.
Αν η σαμπρέλα έχει σκάσει από την ζάντα τότε υπάρχουν πάντα δύο τρύπες η μία δίπλα στην άλλη (snakebite). Σε αυτή την περίπτωση η σαμπρέλα δεν φουσκώνει καθόλου διότι οι τρύπες είναι αρκετά μεγάλες. Το σκάσιμο από την ζάντα το καταλαβαίνουμε από το γεγονός ότι το λάστιχο χάνει αμέσως όλο τον αέρα. Συμβαίνει όταν το λάστιχο δεν είναι πολύ καλά φουσκωμένο και η ρόδα χτυπάει με ταχύτητα μία πέτρα ή ένα σκαλοπάτι.
pic3

Βήματα μπαλώματος

  • pic4 Αφαιρούμε την ρόδα από το ποδήλατο και ξεμοντάρουμε το λάστιχο για να αφαιρέσουμε την σαμπρέλα.
  • pic5 Εντοπίζουμε την τρύπα και την σημαδεύουμε με ένα μεγάλο Χ του οποίου το κέντρο είναι ακριβώς στην τρύπα. Αν κάνουμε ένα μικρό κύκλο γύρω από την τρύπα μετά που θα απλώσουμε την κόλλα δεν θα ξέρουμε που να κεντράρουμε το μπάλωμα. Αν βρούμε μια τρύπα δεν σταματάμε το ψάξιμο, αλλά την σημαδεύουμε και συνεχίζουμε ψάχνοντας όλη την σαμπρέλα διότι μπορεί να υπάρχουν περισσότερες τρύπες.
  • pic6 Τρίβουμε ελαφριά με λεπτό γυαλόχαρτο την περιοχή που έχουμε σημαδέψει γύρω από την τρύπα. Τρίβουμε μια επιφάνεια λίγο μεγαλύτερη από το μπάλωμα που έχουμε επιλέξει.
  • pic7 Απλώνουμε ένα λεπτό στρώμα κόλλας στην περιοχή που έχουμε τρίψει και αφήνουμε την κόλλα για μερικά λεπτά να στεγνώσει. Αν τοποθετήσουμε το μπάλωμα αμέσως πάνω στην κόλλα δεν θα κολλήσει.
  • pic8 Αφαιρούμε το αλουμινένιο ή χάρτινο κάλυμμα από την πλευρά του μπαλώματος που κολλάει και κρατάμε το μπάλωμα οριακά από τις άκρες του.
  • pic9 Τοποθετούμε το μπάλωμα πάνω στην σαμπρέλα κεντράροντας την τρύπα στο κέντρο του μπαλώματος
  • pic10 Ασκούμε πίεση σε όλη την επιφάνεια του μπαλώματος και κυρίως στις άκρες για μερικά λεπτά για να πιάσει η κόλα. Αν η διαδικασία γίνει στο σπίτι τότε πιέζουμε το μπάλωμα με ένα σφικτήρα ή με ένα βαρύ αντικείμενο και το αφήνουμε όλο το βράδυ για να ξεραθεί καλά η κόλλα.
  • pic11 Δεν αφαιρούμε ποτέ την ζελατίνα πάνω από το μπάλωμα που μόλις έχουμε κολλήσει διότι μπορεί να μετακινηθεί το μπάλωμα από τη θέση του.
  • Δεν φουσκώνουμε αμέσως την σαμπρέλα για να την ελέγξουμε διότι υπάρχει πιθανότητα να μετακινηθεί λίγο το μπάλωμα. Τοποθετούμε πρώτα την σαμπρέλα μέσα στο λάστιχο και μετά την φουσκώνουμε ώστε το λάστιχο να ασκεί πίεση στο μπάλωμα.

Συμβουλές:

  • Πάντα πριν τοποθετήσουμε την σαμπρέλα στην ρόδα ελέγχουμε το λάστιχο εσωτερικά δια της αφής για να εντοπίσουμε τυχόν αγκάθια, γυαλιά κλπ τα οποία έχουν παραμένει μέσα στο λάστιχο και τα αφαιρούμε. Επίσης ελέγχουμε την προστατευτική ταινία της ζάντας μη τυχόν έχει μετακινηθεί από την θέση της ή αν έχει φθαρεί.
    pic12pic13

  • Τοποθετούμε την σαμπρέλα στην ρόδα περνώντας πρώτα την βαλβίδα μέσα από την ζάντα, εντελώς κάθετα, και την σφίγγουμε με το μικρό παξιμάδι της βαλβίδας (αν η βαλβίδα έχει εξωτερικό σπείρωμα και παξιμάδι). Αν η βαλβίδα τοποθετηθεί λοξά θα σκάσει στην βάση της όταν το λάστιχο δεχθεί μεγάλη ένταση.
    pic14

  • Κατά την τοποθέτηση της σαμπρέλας στην ρόδα προσοχή μη την περιστρέψουμε.
    pic15

  • Όταν Μοντάρουμε το λάστιχο στην ζάντα, ξεκινάμε πάντα από το σημείο δίπλα στην βαλβίδα.
    pic16

    πηγή : cyclingcreta.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου